روابط عمومی، ارتباطات و بازاریابی

مدیر سایت ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۰
روابط عمومی، ارتباطات و بازاریابی

آیا می‌خواهید روابط عمومی، ارتباطات و بازاریابی خود را به سطح بالایی برسانید؟

اگر نمی‌دانید در حال حرکت به کدام سو هستید، شما ممکن است هرگز به هدف خود نرسید. درحالی‌که تقریباً برنامه‌ریزی برای اسفند در ماه فروردین غیرممکن می‌باشد، داشتن یک هدف مشخص تا پایان سال بسیار مهم است. شما باید اهدافی گسترده و مبتنی بر برنامه‌های بازاریابی و استراتژی‌های لازم را برای پیاده‌سازی در هرماه از طریق وقایع خاص، پست‌های وبلاگ و کمپین مشخص کنید.

وب‌سایت پاسخگو با وبلاگ (ریسپانسیو)
شما می‌خواهید مشتریان بدون توجه به‌اندازهٔ صفحه‌نمایش آن‌ها، تجربهٔ خوبی از وب‌سایت شرکت داشته باشند. وب‌سایت با قابلیت ریسپانسیو اجازه می‌دهد تا تغییر در اندازه و وضوح با هراندازه ی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ، آی‌فون، دستگاه‌های اندرید و کیندل مطابقت داشته باشد و دسترسی بیشتر و آسان‌تر به وب‌سایت در هر نقطه را فراهم می‌سازد. داشتن یک وبلاگ به‌عنوان بخشی از وب‌سایت به ارزش آن می‌افزاید. وبلاگ یک مکانی برای ارائه اطلاعات مفید و یا راهنمایی‌هایی است که ترافیک در وب‌سایت شما ایجاد خواهد کرد و شما را به‌عنوان یک منبع برجسته از اطلاعات نشان می‌دهد.

اینستاگرام
اینستاگرام یک رسانه اجتماعی است. هر کسب‌ وکار، خواه کوچک یا بزرگ از اینستاگرام به‌عنوان مکانی برای نمایش داستان‌های منحصربه‌فرد خود از طریق تصاویر به مخاطبان گسترده استفاده می‌کند. نمونه‌هایی از داستان‌های موفق را می‌توان در وب‌سایت‌های کسب ‌وکار مشاهده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک https://business.instagram.com کلیک کنید.

توییتر
مانند اینستاگرم، توییتر روشی را برای ارتباط با یک جامعه بزرگ و متنوع فراهم می‌کند. گروه‌ها، صفحات و افراد مربوط به کسب‌ وکار و هدف خود را دنبال کنید. این شامل مشتریان و رقبای کسب ‌وکار شما می‌شود که از عملکردشان خرسند هستید و نیز خط‌مشی و ارتباطات شخصی خود را در دنیای کسب ‌وکار نشان می‌دهد. آنچه توییتر را از اینستاگرام متمایز می‌سازد این است که شما می‌توانید با اضافه کردن یک لینک به تویتر، بازدیدکنندگان را به بازدید از سایت شرکت تشویق نمایید.

پروفایل شخصی و صفحه شرکت در لینکدین
صفحه شرکت در لینکدین مکانی را برای پخش پیام فراهم می‌کند، درحالی‌که صفحه شخصی شما اجازه می‌دهد تا روابط خود را با افرادی که می‌شناسید و با آن‌ها کار می‌کنید گسترش دهید.

بیانیه
ایجاد یک بیانیه برای کسب‌وکار خود، به‌طور چشمگیری باعث کوتاه شدن زمان بین رخ دادن رویدادها و اطلاع‌رسانی آن به افراد می‌شود. با یک بیانیه یکنواخت، خبرنگاران می‌دانند از آن‌ها چه انتظاری دارید و زمانی که شما مطالب را ارسال می‌کنید، به آن‌ها اجازه می‌دهید به جذب اطلاعات به نحو احسن و به‌درستی پرداخته و به شما اطمینان می‌دهند که همان اطلاعات را در هر نسخه ارائه دهند.

فهرست رسانه‌ها و گزارشگران مورد هدف
برای پیدا کردن مشتریان خود در کجا تلاش می‌کنید و از طریق چه رسانه‌هایی آن‌ها را به‌راحتی پیدا خواهید کرد؟ پاسخ به این سؤالات با تحقیقات مشخص می‌گردد. به مشتریان وفادار خود نگاه کنید تا ببینید که در حال خواندن چه هستند و در چه جایی به سر می‌برند. کدام روزنامه‌ها و مجلات بیشترین شباهت را به نوع مشتری دارند که شما می‌خواهید به خود جلب کنید. هنگامی‌که شما خبرنگاران و رسانه‌هایی دارید که از طریق آن‌ها داستان خود را به گوش مخاطبان علاقه‌مند به شنیدن آن می‌رسانید، می‌توانید این ابزار را در چک‌لیست خود علامت بزنید.

پرتره حرفه‌ای
این ابزار یکی از ساده‌ترین ابزارها برای اضافه کردن مطالب به صفحهٌ خود با بیشترین تأثیر می‌باشد. یک پرتره حرفه‌ای به نظر آماده، خوب و حرفه‌ای می‌رسد! این اجازه می‌دهد تا مشتریان بدانند که شما در مورد چه‌کاری فعالیت دارید. با اینترنت، به ‌احتمال ‌زیاد برای اولین بار نظر مشتریان شما برآورده نخواهد شد، اما از طریق وب‌سایت می‌توانید آن‌ها را جذب کنید. اگر شما در حال حاضر یک پرتره حرفه‌ای ندارید، نیاز است که داشته باشید و اگر شما این کار را انجام دهید، آیا همه‌چیز را در مورد خود صادقانه بیان می‌کنید؟ آیا این پرتره به درک بهتر دیگران از نام تجاری حرفه شما کمک خواهد کرد؟ اگرنه، یک حرفه‌ای را استخدام کنید که می‌تواند عکس را همانند واقعیت نشان دهد.

بازاریابی ایمیل با میل چیمپ
میل چیمپ یک نرم‌افزار بازاریابی ایمیل است که از طریق آن شما می‌توانید قالب ایمیل را طراحی، ذخیره و به تمام مشتریان خود ارسال کنید درحالی‌که همچنین می‌توانید موفقیت هر ایمیل را از طریق صفحه تجزیه‌وتحلیل آن اندازه‌گیری کنید. با دیدن این‌که کدام ایمیل‌ها بیشتر بازشده و کدام ایمیل‌ها بیشتر افراد را به بازدید از وب‌سایت هدایت کرده‌اند، شما می‌توانید ایمیل‌های بعدی را به ‌تناسب خواسته مشتریان خود طراحی کنید.

گوگل آنالیتیک
شعار گوگل آنالیتیک “تبدیل بینش داده‌ها به عمل است.” آنالیتیک به دنبال جنبش در وب‌سایت شما با دادن اطلاعات دقیق در مورد آن فعالیت درسایت می‌باشد: چه مدت هر شخص در سایت شما به‌طور متوسط باقی می‌ماند، آیا آن‌ها قبلاً از وب‌سایت و موتور جستجو و یا سایت‌هایی که به وب‌سایت شما منتهی می‌شوند در زمان واقعی بازدید کرده‌اند!

آپارات
آپارات به عنوان بزرگ ترین و پرطرفدار ترین سایت اشتراک ویدیو در ایران ، این امکان را برای شرکت ها، سازمان ها و شخصیت ها فراهم آورده است تا در آپارات، کانال های رسمی و تایید شده ایجاد نمایند.
مزیت ایجاد یک کانال رسمی و تائید شده، جذب مخاطبین جدید و ایجاد یک ارتباط تعاملی با آنها و جلوگیری از ایجاد صفحات غیرواقعی منتسب به شما و انتشار مطالب غیرموثق می باشد.

تلگرام
کانال تلگرام یکی از جدیدترین های شبکه های اجتماعی موبایلی و با قابلیت های ویزه ای همچون چند مدیره بودن، عدم نمایش اطلاعات کاربران، ارسال پست های چندرسانه ای به همراه متن و پیوند را دارا می باشد که می تواند بعنوان ابزاری قوی در اختیار روابط عمومی ها قرار بگیرد!

نرم‌افزار ویرایشگر فیلم
یک گوشی هوشمند برای فیلم و عکس گرفتن به‌منظور حمایت از ارتباطات خود به‌طور آنلاین و در رسانه‌های اجتماعی ضروری است.

آیا همه این ابزارها مفید هستند؟
اینکه از هر ابزار چه استفاده ای کنید و بخواهید در فاصله زمانی خاص چه مسیری را طی کنید می تواند برنامه ای برای ارتقای سطح روابط عمومی ، ارتباطات و بازاریابی شما باشد و حتما از برنامه مدون زمانی برای توسعه آنها استفاده کنید. نباید فراموش کنیم که هیچ کدام از این ابزارها به تنهایی و یا بدون توجه به نیازهای مخاطب موفق نمی شود، برای رسیدن به هدف خود از تمام این ابزارها استفاده کنید.

احمد عامری، کارشناس روابط عمومی
هفته نامه بامداد زاگرس، شماره نوزدهم ، ۴ مهر ۱۳۹۵

فرستادن دیدگاه »